Uczmy się na błędach innych osób oszukanych przez internet, aby nie paść kolejną ofiarą nieuczciwego sprzedawcy.

Wczoraj mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła oszustwo internetowe. Kobieta za pośrednictwem platformy umożliwiającej użytkownikom zakup i sprzedaż m.in ubrań kupiła markowe koszulki. Kobieta przelała całą sumę na wskazany rachunek bankowy. Niestety, pomimo wywiązania się z zapłaty, nie otrzymała towaru ani zwrotu pieniędzy.

Z tego typu sprawami do ostrowskiej komendy często zgłaszają się pokrzywdzeni. Osoby skuszone niższą ceną wpłacają całą kwotę na podane konto, czekając z niecierpliwością na zamówiony towar, ale pomimo dokonania wpłaty nie otrzymują go.

"Apelujemy o rozważniejsze dokonywanie zakupów za pomocą internetu. Atrakcyjne oferty z niższymi cenami towarów powinny wzbudzić nasze podejrzenie. Nie wpłacajmy od razu całej kwoty zanim otrzymamy zamówiony towar. Najbezpieczniej jest dokonywać płatności za tzw. pobraniem, gdy produkt do nas dotrze" - podkreślają funkcjoinariusze.

Źródło:
KPP Ostrów Maz.