Wczoraj mieszkanka 44-letnia mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła w ostrowskiej komendzie, że zadzwoniła do niej osoba podająca się za pracownika jej banku. Nieznany mężczyzna, mówiący ze wschodnim akcentem, przekazał jej, że z konta za pomocą BLIK-u dokonano wypłaty. Dodał, że aby uniknąć tego typu sytuacji, warto zainstalować aplikację. Kobietę zgodziła się.

Dzięki tej aplikacji sprawca otrzymał zdalny dostęp do jej telefonu oraz internetowego konta w banku. W ten sposób z bankomatu znajdującego się w województwie śląskim sprawca wypłacił kilka tysięcy złotych.

"Jeszcze raz przestrzegamy przed instalowaniem aplikacji i linków przesłanych przez nieznane osoby. Pamiętajmy, że przez telefon nie jesteśmy w stanie zweryfikować danych personalnych dzwoniącej osoby: - upomina mł. asp Marzena Laczkowska z ostrowskiej komendy. - "Po takim telefonie, jeżeli mamy możliwość, odwiedźmy osobiście nasz bank i sprawdźmy, czy faktycznie doszło do takiej sytuacji. Instalując linki i aplikacji udostępniamy sprawcom zdalnie dostęp do naszych telefonów oraz aplikacji bankowych na nim zainstalowanych, a wtedy sprawca ma nieograniczone możliwości".

Źródło:
KPP Ostrów Maz.