Dzień Nowych Technologii w Edukacji to inicjatywa MEN, której celem jest popularyzowanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Do udziału w wydarzeniu zostały zaproszone szkoły, przedszkola, placówki edukacyjne, instytucje kultury, organizacje pozarządowe.
Uczestnictwo w Dniu Nowych Technologii w Edukacji zadeklarowało 328 podmiotów z Polski i z zagranicy. Patronat objęła europejska sieć ministerstw edukacji European Schoolnet. Ministerstwo Edukacji Narodowej zachęcało wszystkie szkoły i placówki oświatowe, by 21 marca uczniowie oraz ich rodzice brali udział w bezpłatnych i ogólnodostępnych pokazach, zajęciach warsztatowych, prezentacjach multimedialnych, grach i zabawach, projekcjach filmów, spotkaniach oraz pokazowych lekcjach dotyczących nowoczesnych technologii, które mogą być wsparciem w nauce.
Szkoła Podstawowa nr 2 zadeklarowała swój udział i aktywnie włączyła się do projektu MEN. Pierwszego Dnia Wiosny uczniowie i ich rodzice mogli wziąć udział w wielu wydarzeniach, których celem była promocja edukacji cyfrowej. Wszystkie lekcje odbywały się wykorzystaniem tablicy interaktywnej i programów multimedialnych.
Uczniowie młodszych klas tropili ślady wiosny m.in.:
- oglądając film „Zwiastuny wiosny”, na podstawie którego musieli później wykonać interaktywny quiz w rozpoznawaniu kwiatów
- rozwiązując krzyżówkę interaktywną na podstawie wcześniej obejrzanej prezentacji o pierwszych wiosennych kwiatach
- ucząc się piosenki „Maszeruje wiosna” z wykorzystaniem karaoke
Uczniowie klas starszych również interaktywnie uczcili początek wiosny:
- na lekcjach przyrody, na podstawie obejrzanej prezentacji multimedialnej „Rośliny wiosenne”, uczyli się gatunków poprzez rozwiązywanie zadań interaktywnych, łączenie zdjęć roślin z nazwą gatunkową
- na muzyce rozbrzmiewała piosenki pt. "Wiosna, wiosenka" z wykorzystaniem podkładu karaoke z programu „Wygraj Sukces”, wyszukiwali też ilustracje w Internecie, jako podkład do słów piosenki
- na lekcjach języka niemieckiego korzystali z platformy edukacyjnej Kahoot
- na języku polskim podsumowaniem tematu „Motyw wiosny w literaturze i sztuce” była gra multimedialna "Władcy słów"
- na lekcjach matematyki uczniowie uczestniczyli w turnieju klasowym „ Łamigłówki zespołowe” z wykorzystaniem programów multimedialnych
- na lekcjach fizyki i chemii wykorzystano aplikacje i symulacje komputerowe
- na języku angielskim uczniowie wspólnie oglądali anglojęzyczne filmiki „Nasza szkoła wiosną”, które zostały przez nich wcześniej samodzielnie nagrane z wykorzystaniem telefonów komórkowych
- na zajęciach komputerowych zastosowano metodę odwróconej lekcji za pomocą wykorzystania gamifikacji w edukacji
- na lekcjach informatyki, biologii i historii wykorzystano Technologii Rozszerzonej Rzeczywistości, która umożliwia połączenie w czasie rzeczywistym prawdziwego, realnego świata, z generowanym cyfrowo obrazem.
Imprezy towarzyszące multimedialnym lekcjom w tym dniu to:
- szkolny turniej matematycznej gry online „ Mistrz 1024”
- prezentacje dla społeczności szkolnej i rodziców multimedialnych projektów gimnazjalnych „Od książek do kart i z powrotem” oraz "Odżywiamy skórę na wiosnę".
- warsztaty edukacyjne dla uczniów i rodziców pt. „Robot Photon wyrusza na poszukiwanie wiosny”.
- rodzinny turniej dla uczniów i rodziców – gry i zabawy z wykorzystaniem podłogi interaktywnej
Przez cały dzień na szkolnej świetlicy odbywały się zajęcia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii: w trakcie słuchania wyszukanych w Internecie utworów muzycznych uczniowie tworzyli prace plastyczne o tematyce wiosennej. Kolejną atrakcją była wirtualna wycieczka do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Wrocławskiego.
Wykorzystując tak ogromna liczbę nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, uczniowie "Dwójki" trafili w końcu na długo wyczekiwaną przez wszystkich „Wiosnę”. To właśnie dzięki nim po południu na Ostrowią zaświeciło słońce.
Filmiki nagranie przez uczniów:
Źródło:
SP1 w Ostrowi Maz.
http://tvostrow.pl/index.php/93-artykuly-wszystkie/artykuly-wiadomosci/artykuly-szkolne/2108-dzien-nowych-technologii?print=1&tmpl=component#sigFreeId08b428fb07